Wie zijn Wij

BLS Carservice bestaat in z’n huidige vorm sinds Januari 2012. Maar reeds jaren daarvoor voerden de oprichters Django van der Burgt en Marco Lubbers al poets -en reparatiewerkzaamheden uit onder de naam Supershine. Van origine dus (zoals de oorspronkelijke naam al aangeeft) een autopoetsbedrijf. Maar in 2008 begonnen de effecten van de crisis ook voor Supershine merkbaar te worden, hetgeen resulteerde in veel minder poetsklussen maar ook in veel meer aanvragen voor autoreparaties, waar zij zich toen maar vooral op zijn gaan (in) richten. Blijkbaar deden ze dat naar, of zelfs boven, verwachting, want de klussen bleven maar komen. Beiden hadden er nog een fulltime baan naast en werkten dus ’s avonds en in het weekend vanuit de garage naast Django’s huis.

Eind 2013, na jaren van hard werken en haast geen vrije tijd, besloten de heren de knoop door te hakken en zich volledig op hun eigen bedrijf te gaan richten. Er werd een mooi bedrijfspand gevonden op de Factorijweg, dat werd ingericht met de beperkte financiële middelen die er destijds waren. Spannende tijden braken aan, want het was toch niet niks, grote financiële verplichtingen zonder inkomensgarantie.

Gelukkig waren hun zorgen en bedenkingen ongegrond want ondanks het (noodgedwongen) iets hogere uurtarief dat ze moesten hanteren, bleef het onverminderd druk bij BLS Carservice. Het werk bleef in 2014 en 2015 maar komen, Marco en Django hadden er beide hun handen zo vol aan, dat ze, na lang wikken en wegen in 2016 besloten op zoek te gaan naar een (part-time) monteur. Deze vonden zij via HR adviesbureau Core-HR, in de persoon van Bart van Leur. In Maart 2016 is hij in dienst getreden bij BLS en hopelijk blijft hij nog heel lang.

Via datzelfde HR adviesbureau werden zij erop attent gemaakt dat er de mogelijkheid bestond een erkend SBB Leerbedrijf te worden, om zo een aantal stagairs te kunnen begeleiden. Django en Marco hebben de daarvoor benodigde papieren gehaald en vanaf het schooljaar 2016/2017 hebben ze al verschillende stagairs begeleid, waarvan 1 BBL-er die sowieso nog tot eind Juli 2018 bij hen blijft. BLS staat vooral bekend om hun kundig en vooral eerlijk handelen; er worden nooit reparaties uitgevoerd of onderdelen vervangen zonder dit vooraf met de klant te bespreken. Ook de ‘huiselijke’ sfeer is inmiddels een begrip onder de vaste klanten, ze komen graag langs voor een kopje koffie en een praatje.

Onze recensies



Uw vraag?